Nuo 2022 m. rugsėjo mėnesio, vykdant projektą „Ankstyvosios raidos sutrikimų prevencijos priemonių ir pagalbos vaikams prieinamumo didinimas ir plėtra“ prasidėjo teorinių ir praktinių mokymų ciklai specialistams iš visos Lietuvos, dirbantiems su raidos sutrikimus turinčiais vaikais.
Teorinių ir praktinių mokymų temos:
· Kaip atpažinti, suprasti ir tenkinti vaiko, turinčio įvairiapusį raidos sutrikimą ar jo riziką poreikius?
· Kaip efektyviai pritaikyti vaiko, turinčio raidos sutrikimų aplinką, pasitelkiant vizualinio struktūravimo principus?
· Kaip vystyti sensorinę integraciją ir kognityvinius gebėjimus kartu?
· Probleminio elgesio valdymas ir krizinio elgesio prevencija ankstyvąjame amžiuje.
Mokymų metu lektoriai supažindina specialistus su įvairiapusiais raidos sutrikimais, jų klasifikacija, požymiais ir jų supratimu, ankstyvojo amžiaus autizmu, pagalbos metodais, aplinkos pritaikymu. Taip pat buvo išsamiai pristatytos šeimų įgalinimo temos, vizualinio struktūravimo principų praktinis taikymas, muzikos terapijos reikšmė ir Tomatis metodas, pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijos (PEPIS) sistema bei aptartas etiškas probleminio elgesio situacijų sprendimas.
Mokymuose jau dalyvavo per 300 įvairių įstaigų specialistų, dirbančių su raidos sutrikimus turinčiais vaikais. Specialistai įgijo reikšmingas kompetencijas, ugdant raidos sutrikimus turinčius vaikus: gebėjimus suprasti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų ar jų riziką, ankstyvosios intervencijos ir elgesio valdymo metodus ir pritaikyti ne mažiau kaip du prevencinius elgesio valdymo metodus, atpažinti sensorinės integracijos sunkumus, kuriuos patiria vaikai, turintys įvairiapusių raidos sutrikimų ar jų riziką bei išmoko praktiškai pritaikyti jų įveikos būdus ir prevencines priemones. Taip pat įgijo gebėjimus, atsižvelgiant į skirtingus vaikų poreikius, planuoti ir organizuoti sensorinės integracijos veiklas įvairiose aplinkose, pritaikyti žaislus, mokymo priemones vaikams, turintiems raidos sutrikimą ar jo riziką, praktiškai skatinti vaiko kalbos ir socialinės komunikacijos raidą, planuoti ir organizuoti kasdieniniam gyvenimui svarbiausių įgūdžių praktinį mokymą, pritaikyti arba kurti palankią sensorinę aplinką vaiko, turinčio įvairiapusį raidos sutrikimą ar jo riziką.
Projektas finansuojamas Visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis, kurį administruoja Sveikatos apsaugos ministerija.
Projekto partneriai:
VšĮ Abromiškių reabilitacijos ligoninė
VšĮ Sėkmingi vaikai