Vaikų reabilitacijos skyriuje pradėjome taikyti INTERAKTYVIĄ SMĖLIO TERAPIJĄ, kurios pagalba ergoterapeutai, psichologai ir logoterapeutai užsiėmimų metu lavina motorikos įgūdžius, stimuliuoja regos ir klausos pojūčius, lavina vaikų pažintines, kognityvines funkcijas.
Smėlio dėžės terapija taikoma vaikams, turintiems kalbos raidos sutrikimų arba tiems, kuriems sunku žodžiais išreikšti savo vidines būsenas. Sąveika su smėliu teigiamai veikia centrinę nervų sistemą bei stimuliuoja smegenų dalis, atsakingas už kalbą, dėmesio koncentraciją ir atmintį. Žaidimas su smėliu ramina ir atpalaiduoja, palengvina stresą. Psichologai smėlio terapiją rekomenduoja susiduriantiems su agresija, nerimu, perdėtu uždarumu, dideliu sergamumu ar emociniu pažeidžiamumu. Šis metodas taip pat naudojamas siekiant užkirsti kelią drovumui ir sumažinti įvairius bendravimo iššūkius. Puikiai tinka autizmo spektro bei dislekcijos sutrikimų turintiems vaikams.
Smėlio terapija – tai specifinis gydymo metodas, pasaulyje įgijęs didžiulį populiarumą. Interaktyvi smėlio dėžė sujungia tradicinės smėlio terapijos privalumus bei praturtina juos virtualia realybe.
Dažniausiai terapijoje pacientai gali spontaniškai „įdarbinti“ smėlį ir/ar figūrėles įvairiomis formomis: piešti smėlyje, jį formuoti, kurti paveikslą naudojantis papildomomis priemonėmis, vaizduoti visą istoriją arba atskiras žaidybines situacijas. Kurdamas tokiu būdu vaikas prisiliečia prie savo tikrosios savasties, kuri neretai slopinama dėl adaptacijos išoriniame pasaulyje. Iškylantys vaizdiniai, panašiai kaip ir sapnai, yra galimybė atskleisti tikrąją emocinę žmogaus būseną. Kurdamas virtualų pasaulį smėlio dėžėje vaikas gali rasti realaus gyvenimo problemų sprendimą ir žaismingai sumažinti stresą bei nerimą. Vaiko žaidimo būdas - virtualių pasaulių kūrimas ir sunaikinimas - padeda įveikti klaidos ar abejonių baimę. Vis daugiau vaikų šiais laikais turi specialiųjų poreikių, tačiau jie įtraukiami į aktyvų socialinį, švietimo ir kultūrinį gyvenimą. Interaktyvi smėlio dėžė tampa taip pat ir žaidimo priemone, „apjungiančia“ normalios raidos ir raidos sutrikimų turinčius vaikus vienai spontaninei arba tikslingai nukreiptai žaidybinei veiklai.